blok 650s 2008

Voor dat ene specifieke onderdeel wat je zoekt voor je SV/TL, vraag het hier, advertenties worden na 3 maanden automatisch verwijderd.

Moderators: Erik, Gerald, Jaap

SV CC Lid
BerichtGeplaatst: zo feb 16, 2014 2:15 pm
Mijn motor is overleden met 30.000 km en ben opzoek naar een blok voor mijn fiets. Blijkt dat van mijn model het allemaal net weer anders is, dus moeilijk aan te komen. Reparatie zou teveel in de kosten lopen omdat ze niet precies weten wat het is en moeten ze alles nakijken en lopen de kosten tot in de 3000euro.. ze hebben nu alleen olie afgetapt wat dus volzat met koper slijpsel
BerichtGeplaatst: zo feb 16, 2014 2:24 pm
Oef, dat klinkt niet best Gijs.
Wellicht zou je bij een motorsloperij je licht op kunnen steken voor een donor blok. Bijv. http://www.boonstraparts.com/ Middels Google kun je zowel in binnen als buitenland sneupen Kweenie
La Dolce Vita Mijn motto: "Altijd blijven lachen !!
Iedere kwestie
heeft 2 meningen.
De verkeerde
en die van mij.
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: zo feb 16, 2014 3:22 pm
Gijs1991 schreef:Mijn motor is overleden met 30.000 km en ben opzoek naar een blok voor mijn fiets. Blijkt dat van mijn model het allemaal net weer anders is, dus moeilijk aan te komen. Reparatie zou teveel in de kosten lopen omdat ze niet precies weten wat het is en moeten ze alles nakijken en lopen de kosten tot in de 3000euro.. ze hebben nu alleen olie afgetapt wat dus volzat met koper slijpsel

Alles is te repareren hoor! Kijk maar even bij "marathon motor" daar ligt ook een blok in stukkies. 8-)
Is alweer mijn 4e die ik reviseer en weer in elkaar zet. De vorige 3 lopen ook allenmaal weer Thumbsup

Als er koper meekomt en de motor doet nog niet al te gek, kun je geluk hebben dat alleen de glijlagers het loodje hebben gelegd.
In dat geval gewoon een pakking set (compleet bij voorkeur) en een stel glijlagers. Leuk werkje. Daarna heb je een motor die er weer jaren tegenkan. MITS je de olie goed bijhoud, want dat zal in het verleden niet goed gebeurt zijn.

Zowieo zou ik de motor uit elkaar trekken. Dan weet je zeker wat er gebeurt is. Als je hulp nodig hebt.......

2008 blokken zijn zeldzamer omdat die de twinspark (2 bougies per cilinder) hebben. Je kunt dus niet zomaar een ouder blok eronder knallen :(

Groetjes Marc
GS500 - GS550 - TL1000S - GSF1250SA
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: zo feb 16, 2014 3:46 pm
Ja dat is idd wat ze me vertelden bij de motorzaak. Zelf kan ik hem wel uit elkaar halen masr zoals je weet ben ik niet zo handig:p kzou niet eens weten hoe het eruit hoort te zien en in elkaar krijgen gaat hm bij mij niet worden haha.
Maar als die draait hoor je ook een knarsend en bonkend geluid. Maar me motor is wel goed onderhouden geweest pas ook een beurt gehad en olie en vloeistoffen altijd netjes op tijd vervangen :P
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: zo feb 16, 2014 3:48 pm
OK, niet meer mee draaien en effe op een aanhanger zetten en deze kant op komen :coolhaas:

Als de krukas beschadigd is dan is het afgelopen, anders is het (redelijk) makkelijk te herstellen. Motor moet er zowieso onderuit en geheel uit elkaar!

Rij je nog steeds met die 25kW setup?

Marc
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: zo feb 16, 2014 4:19 pm
Enigszins heb ik het vermoeden dat het daardoor is gebeurt. Vrijdag ochtend heb ik me sv opgehaald en is dr begrenzervan me gashendel gehaald. Omdat hij 2 jaar begrensd is geweest en het niet meer aan kon ofso. Als je zou willen zou ik wel langs willen komen. Moeten we een keer een afspraak maken als het jou uitkomt :D 8-) Want geld voor een nieuwe fiets is er simpelweg niet en ben ook al bang dat duitsland hem niet gaat worden voor me. :no: :-|

BerichtGeplaatst: di feb 18, 2014 9:28 pm
ik heb nog een leuke sv staan http://m.speurders.nl/overzicht/suzuki- ... uzuki%20sv doe een bod als je wilt
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 9:14 am
Beste leyhon.
Kheb besloten me fiets te proberen te repareren met vakkundige hulp. Toch bedankt voor je link

BerichtGeplaatst: wo feb 19, 2014 6:06 pm
Gijs1991 schreef:Beste leyhon.
Kheb besloten me fiets te proberen te repareren met vakkundige hulp. Toch bedankt voor je link

oke, succes met de reparatie.
Houd ons op de hoogte evt. met foto's
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 8:36 pm
Resultaat van dag 1:

Afbeelding

Afbeelding

Net nog effe een paar plaatjes in het donker geschoten. Gijs heeft zelf nog een paar leukere geschoten. (En hij heeft zelf HARD mee geholpen :kusje: )

Blok is verwijderd en schoon gespoten.

1 bout van de uitlaat afgebroken. Rest is allemaal (met meer of minder overreding) los gekomen. Gelukkig in het bezicht van slagsleutel, maakt het werk een hele berg makkelijker. Thumbsup

Morgen maar eens kijken welke puinhoop we aan treffen........ :?:

Marc
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: wo feb 26, 2014 12:16 am
Haha. Khad dit nooit zelf gekund. Dan had er weinig van de fiets overgebleven met mijn geduld :schater:
Hoop dat het meevalt morge, en we wat tijd overhebben zodat je me kan uitleggen hoe ik foto's plaats :schater: :D
Kheb er zin in. Weer een leerzame dag morge :D
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: wo feb 26, 2014 4:59 pm
Zo, vandaag goed begonnen, alleen in mineur ge-eindigd.....

Bij het openen van het carter kwamen er al koper deeltjes tegemoet.

Afbeelding

Oliepomp heeft ook krassen, ik moet nog opmeten hoeveel speling we hebben. Bij te diepe krassen kan de oliepomp onvoldoende druk op bouwen.

Afbeelding

De rotor kreeg ik niet van de as af. Ik had niet de juiste tool. Gelukkig hebben we een dealer in de buurt alwaar we de juiste tool even mochten vasthouden.
Na verwijderen van de rotor (met magneten) kwam de krukas uit het carter.

Nu kon ik de drijfstangen loshalen. Aan de verkleuring was al te zien dat ie het goed heet heeft gehad.

Afbeelding

Helaas heeft ie toch nog net te lang door gedraaid. Dit was er over van de glijlagers.

Afbeelding

En dit is de beschadiging op de krukas.

Afbeelding

Afbeelding

In de scheepvaart doen we krukassen oplassen maar ik durf dat hier niet aan.

We zijn nu opzoek naar een nieuwe (2e handse) goede krukas.

Marc

SV CC Lid
BerichtGeplaatst: wo feb 26, 2014 9:51 pm
Kijk die zijn goed versleten :twisted:
de beste stuurlui staan aan wal, (naast de baan)

BerichtGeplaatst: do feb 27, 2014 8:45 pm
is afdraaien en een overmaat lagerschaal een mogelijkheid, Marc?
SV CC Lid
BerichtGeplaatst: do feb 27, 2014 8:56 pm
Nee, de verschillen tussen de onderlinge glijlagers zijn 0.04mm. Da's erg weinig. Er zijn maar 3 maten.
Bovendien ga je door de hardingslaag heen bij afdraaien.

Dus alleen een andere motor cq krukas is de oplossing..... helaas. :cry:
Volgende

Keer terug naar Gevraagd